Telefon:

0748 232 029

BLOG

Postul intermitent. Instrument puternic de ardere a grasimii corporale.

Indiferent daca doresti sa iti diminuezi procentul de grasimea corporala sau sa iti imbunatatesti starea de sanatate, astazi iti voi vorbi despre un instrument extrem de puternic si: POSTUL INTERMITENT.

Din experienta personala iti impartasesc faptul ca, eu aplic cu succes postul intermitent in Programele mele de Psiho Dieta [metoda pe care am creat-o pentru schimbarea definitiva a obiceiurile alimentare astfel incat, sa ajungi la greutatea ta optima] iar rezultatele clientilor mei in arderea grasimilor sunt spectaculoase.

Atentie! Nu este vorba despre perioade lungi in care sa stai nemancata, ci despre faptul ca, treptat, incepi sa prelungesti timpul dintre cină și micul dejun, astfel încât corpul tau să se obișnuiască progresiv cu acest program de mese.

Inainte de a-ti povesti despre benefiiciile pe care le poti aduce sanatatii tale daca te folosesti de postul intermitent, da-mi voie sa-ti spun ca acest tip de post a fost demonstrat din punct de vedere stiintific, prin numeroase studii de specialitate, iar beneficiile lui deja nu mai pot fi contestate.

Deși poate părea contraintuitiv, perioadele de repaos digestiv adica „a nu mânca” reprezinta o terapie excelentă de vindecare . De fapt, în mod natural, atunci cand suntem bolnavi, senzatia de foame ne dispare.

La fel se intampla si in cazul animalelor care, instinctiv, atunci cand sunt bolnave, nu mananca. Daca ai copii, cu siguranta stii ca atunci cand sunt bolnavi, cand au febra cand au un disconfort fizic, refuza cu desavarsire sa manance.

Probabil te intrebi de ce se intampla acest lucru, nu? Pentru ca corpul nostru stie instinctiv ce sa faca in orice situatie cu care se confrunta. Atunci cand nu mancam, ne vindecăm la nivel fizic, mental și spiritual și ne regenerăm la nivel celular. Atunci cand nu mananci, corpul tau se repara, se regenereaza, se vindeca.

Sănătatea este holistică, ceea ce înseamnă că corpul, emoțiile, mintea și spiritualitatea sunt conectate . Acumularea de grăsimi excesive nu este sănătoasă și este de obicei cauzată de dezechilibre interne de sănătate, care la rândul lor provin din obiceiuri alimentare nesanatoase.

Atunci cand corpul tau nu se afla in starea de homeostaza (starea de echilibru) cu siguranta si  emoțiile, mintea dar si legatura cu sinele tau sunt afectate, de asemenea.

A fi supraponderala sau a fi „durdulie”, „pufoasa” „grasuta” sau orice alte etichete ai mai auzit pana acum se afla in stransa legatura cu predispozitia la diabet, boli de inimă, insomnie, dureri articulare, inflamații, tensiune arterială, colesterol, probleme la nivelul sistemului digestiv, dezechilibre hormonale … Și toate aceste patologii sunt direct legate de ceea ce mâncăm, sau nu mâncăm. 

Din pacate, am remarcat faptul ca in constiinta colectiva (in special la femei) exista anumite convingerea, gresite de altfel, ca:

  • este normal sa te ingrasi dupa o anumita varsta” -NU. NU ESTE NORMAL
  • „ este normal sa fii plinuta, ca doar ai nascut de 2 ori” -NU. NU ESTE NORMAL.
  • „este normal sa nu mai fii atat de sanatoasa dupa X ani” – NU. NU ESTE NORMAL.
  • „este normal sa te doara ceva mereu – fie ca e capul, fie ca e stomacul, fie ca sunt articulatiile” – NU. NU ESTE NORMAL.

Dupa cum observi, nu este normal nimic din toate astea. Atata timp cat te ingrijesti si esti constienta ca hrana cu care te alimentezi este primul pas catre conservarea sanatatii tale, nimic din cele de mai sus nu este „normal”.

Daca, de exemplu, dupa o anumita vartsa te-ai ingrasat si nu mai poti reveni la greutatea optima pentru tine, nu este din cauza faptului ca nu mai ai 20 de ani ci 40 sau 50 ci din cauza faptului ca, in organismul exista anumite dezechilibre si metabolismul tau nu mai functioneaza la capacitate maxima. Un organism sanatos are un metabolism care reuseste, dupa fiecare masa, sa realizeze toate procesele interne necesaraii functionarii optime: sa metabolizeze toate alimentele care intra in corp (digestia, asimilarea si hranirea celulara) si sa elimine ce nu mai este folositor.

Asadar, pentru activarea metabolismului si incetinirea procesului de imbatranire celulara, iti recomand sa introduci in practica obiceiurilor tale alimentare, POSTUL INTERMITENT.


BENEFICII ALE POSTULUI INTERMITENT

In timpul postului intermitent, corpul nu încetează să se hraneasca, ci se hrănește cu propriile rezerve (inclusiv rezervele de grăsime) și iși directionează energia către procesele de vindecare: regenerare și curatare.

De aceea, nu este important doar să mananci echilibrat si sa ai o dieta zilnica sanatoasa, care să ne hrănească și să genereze cel mai mic consum de deseuri și energie, dar si sa ii dai timp corpului sa se odihneasca (si asta nu doar cand dormi) .

Dacă organele tale interne sunt ocupate mereu cu functia  digestiva, pentru ca tu rontai mereu cate ceva (ori de teama sa nu-ti fie foame ori pentru ca corpul sau mintea te trimit mereu la frigider) ceea ce se intampla este ca, corpul, nu are niciodata timp sau energie pentru a se purifica și a se regenera. Mai mult decat atat, mintea ta nu reuseste niciodata sa gandesca clar, sa ai acea claritate mentala de care avem cu totii nevoie si nici nu reusesti sa iti gestionezi emotiile sau sa te conectezi la sinele tau interior.

În plus, atunci cand mananci, îti supraincarci sistemul digestiv, producând inflamație (și consecințele patologiilor asociate) la ficat, care se ocupă de filtrarea substanțelor toxice și a pancreasului, generând insulină pentru a controla nivelul zahărului din sânge.

Și această suprasarcină produce îmbătrânire celulară, leziuni la rinichi, leziuni neuronale, diabet, inflamație, boli cronice, hormonale … 

Postul încetinește procesul de imbatranire, deoarece prelungește viața celulelor din corp. De fiecare dată când manci o masă, nivelurile de IGF-1 (factor de creștere a insulinei) cresc, dând astfel naștere la multiplicarea celulelor, ducând la îmbătrânirea celulelor

De asemenea, în timpul postului generezi flexibilitate metabolică, adică capacitatea de a utiliza atât glucoza, cat si grasimile ca si combustibil energetic si, astfel, corpul tau va deveni mult mai eficient in arderea grăsimilor din dotare.

Prin urmare, cheia este sa ai un stil de viață funcțional, adaptat fiziologiei tale, astfel incat corpul tau, care este perfect, sa poată reveni la echilibru si homeostazie si, prin urmare, la starea naturala de sanatatesi vitalitate,  asa cum a fost el construit.

Tinand cont de toate aceste aspecte, pentru a-ti  ajuta corpul sa revină la acel echilibrul homeostazic, postul intermitent este un instrument extraordinar de puternic. Partea frumoasa este ca e si usor de implementat si flexibil .

Prin urmare, beneficiile pe care le vei experimenta in momentul in care vei incepe sa practici postul intermitent sunt:

  • Vindecarea si regenerarea celulara
  • Curatarea corpului de deseuri si toxine.
  • Mai multă energie vitală
  • Arderea grasimilor in exces
  • Reducerea markerilor inflamatori
  • Îmbunătățiți relația cu mâncarea (anxietate, pofte …)
  • Mai multă sațietate și mai puțină foame
  • Flexibilitate metabolică
  • Longevitate
  • Îmbunătățirea sistemului imunitar
  • Îmbunătățirea rezistenței la insulină
  • Autofagie sau reciclare celulară
  • Claritate mentală


CUM FACI TRECEREA CATRE POSTUL INTERMITENT

Ca orice schimbare pe care vrei sa o faci in stilul tau alimentar si de viata, recomandarea mea este sa începi treptat, astfel încat corpul tau (dar si mintea) să se obișnuiască cu el și să nu generezi un stres suplimentar organismului.

Dacă, de exemplu, în prezent ai 5 sau 6 mese (principale si gustari) poti incepe prin reducerea la 3 mese timp de 1 săptămână. Apoi, poti prelungi perioada de post peste noapte, luând cina cu o ora mai devreme fata de cum erai obisnuita si luand micul dejun cu o ora mai tarziu, până la atingerea perioadei de post intermitent in care vei ave o fereastră de post de 16 ore fără a consuma nici un aliment. 

Tinand cont de faptul ca, din cele 16 ore in care ai repaos digestiv, 7 – 9 ore dormi (poate nu o faci, insa e ideal pentru organism), iata ca nu este atat greu sa implementezi postul intermitent.

Post intermitent (model)

  • Masa principala: la 12
  • Masa prinicpala: la 20:00
  • Post: de la 20:00 la 12:00

De asemenea, poti incepe prin introducerea postului intermitent două sau trei zile pe săptămână, vezi cum te simti și apoi, cu pasi mici, te îndrepti către un obicei zilnic.


CE POT CONSUMA IN ORELE DE POST INTERMITENT

In timpul postului poti bea:

  • apă, ideal ar fi filtrata, astfel încât să poată îndeplini corect funcția de purificare intracelulară
  • suc de lamaie
  • ceaiuri din plante
  • supa de oase (este ideala deoarece este foarte bogata in minerale).


IMI VA FI FOAME?

La nivel fiziologic, corpul tau se află în faza de purificare de la 20:00 la 12:00, deci nu ar trebui să consumi nimic solid in acest interval deoarece intrerupi acesta faza. In momentul in care mananci (orice), corpul tau isi reia functia digestiva.

Și atunci de ce imi este totusi foame ? Iata 3 dintre motive:

  • Primul lucru la care iti recomand sa te gandesti este ca, de fapt nu iti este foame fizic cu se activeaza anxietatealegata de mancare
  • Un alt aspect important pe care sa il ai in vedere este ca, foamea are de-a face cu dezechilibrele hormonale(cauzate de consumul de alimente procesate si cu fluctuatiile de insulină) din organism.
  • Un alt motiv este o chestiune de obiceiuri. Unul dintre hormonii implicați în aparitia senzatiei de  foame este GRELINA. In moemntul in care ajungi la o anumita ora si corpul tau este obisnuit la acea ora sa manance, grelina, hormonul foamei crește fix în acel moment. Ca sa schimbi producerea automata de grelina la o anumita ora, este suficient sa faci ceea ce ti-am recomandat mai sus: sa „impingi” prima masa a zile cu cateva ore si/ sau sa iei cina  mai devreme (macar cu o ora).

IN CE CAZURI NU ESTE RECOAMNDAT POSTUL INTERMITENT?

  • In cazul in care stii ca ai anumite tulburări de alimentație
  • Daca esti insarcinata sau alaptezi
  • Daca iei medicamente care depind de alimentele consumate
  • Dacă esti predispuna la hipoglicemie
  • Daca nu crezi in acest proces si nu doresti sa iti imbunatatesti sanatatea celulara

Daca ceea ce am scris mai sus rezoneaza cu tine si iti doresti toate aceste beneficii (vrei sa integrezi postul intermitent ca instrument de vindecare celulara dar si alte tehnici care te conduc garantat catre arderea accelerata a grasimilor), te invit sa te inscrii in Programul de Psiho Dietaprogram in care vom lucra impreuna ca sa inveti ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa o faci -ca sa arzi grasimea corporala dar, mai ales ,cum sa iti imbunatatesti relatia personala pe care o ai cu mancarea, astfel incat, toate acestea, sa devina aliatul sanatatii si a siluetei tale.

Sa auzim doar de bine,

Cu drag,

Anca♥

RECOMANDARILE MELE

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre Oh no...This form doesn't exist. Head back to the manage forms page and select a different form. Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2020 Anca Alungulesei Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco

Privacy Policy Settings