Telefon:

BLOG

Cum inlocuiesc pofta de dulce?

Pofta de dulce ascunde multe lipsuri si, din pacate, unele dintre ele sunt emotionale. Dulcele este prietenul din farfurie care ne aduce un strop de fericire de la prima inghititura. Dar oare asa e?

Sunt multi factori care sustin si alimenteaza pofta de duce. De la probleme genetice, dezechilibre hormonale, placerea in sine, nevoia de recompense, carente legate de anumiti nutrienti, pana la oboseala, depresie si anxietate.

cum inlocuiesc pofta de dulce- nevoia emotionala- imagine candy

Asadar pentru a reusi sa limitam aceasta pofta si a o inlocui cu obiceiuri alimentare mai sanatoase, cel mai bine este sa vedem care ar putea fi cauzele si ce putem schimba la noi pentru a avea o viata mai echilibrata si o relatie mai buna cu aceste alimente.

Ce declanseaza pofta de dulce?

A savura din cand in cand o prajitura sau a lua o gustare dulce ori de cate ori ne simtim devitalizati sau a consuma la masa de pranz ceva dulce sunt pentru multe persoane obiceiuri care fac parte din viata de zi cu zi. De cele mai multe ori nu se intreba de ce simt nevoia pentru asa ceva. Insa in momentul in care incepem sa aiba probleme de sanatate si kilogramele se acumuleza, lucrurile capata un alt sens.

Pofta de dulce are multe cauze si factori declansatori, printre care mentionam:

1. Obiceiuri alimentare proaste, deprinse inca din copilarie.

De cele mai multe ori adultii vor sa recompenseze un comportament potrivit al copilului sau terminarea unei mese cu ceva dulce. Astfel copilul, devenit adult, se obisnuieste cu aceasta senzatie, care declanseaza o stare de bine in organism si nu mai poate renunta la ea decat cand il forteaza un avertisment medical sau o problema de greutate.

2. Nevoia de a ne reface dupa un efort fizic sau psihic intens

Cele mai multe persoane care fac efort fizic sau care sunt implicate in activitati indelungate, care le consuma din punct de vedere energetic si nervos, apeleaza la ceva dulce pentru a se reface sau reconforta. Datorita reactiilor pe care le declanseaza in organism si starii psihice pe care o genereaza nimeni nu poate renunta usor.

3. Oboseala sau somnul insuficient

Nu este nicio noutate ca ori de cate ori ne simtim obositi sau am avut o noapte agitata si un somn putin odihnitor, pofta de dulce este si mai mare. Cateva pahare de sucuri dulci si un baton energizant ne ofera sursa perfectă pentru a ne repune pe picioare.

4. Anxieta sau depresia

Suferintele psihice, depresia, anxietatea ne cresc apetitul pentru dulce. Cele mai multe persoane aflate in aceasta situatie inlocuiesc lipsurile de natura afectiva si emotionala cu senzatia de placere si bine pe care le declanseaza consumul de prajituri, bomboane si ciocolata.

5. Lipsa de magneziu, crom si siliciu

Absenta acestor substante din organismul nostru determina nevoia inconstienta de mai mult dulce. In astfel de cazuri vom cauta mereu sa  compensam o stare degradata, ametelile, insomniile sau o imunitate scazuta, prin altceva, deloc sanatos.

6. Factori de natura genetica

Se spune ca unele persoane pur si simplu se nasc cu aceasta caracteristica. Pur si simplu prefera produsele dulci altor tipuri de alimente si le este greu sa se obisnuiasca cu altceva. Aceasta concluzie are la baza multe studii si date stiintifice.

7. Nevoia emotionala

Dulciurile, prajiturile, nevoia de zahar sunt mancare de confort. De fapt, sunt mai degraba rasfatul cu care te rasplatesti ori de cate ori ai o nevoie emotionala, tristete, apatie, neimplinirea. Ai senzatia ca dulciurile iti alina golul si revii la ele din si nou, cand ti-e greu. Dar chiar sunt dulciurile un prieten care iti ofera alinare?

pofta de dulce - cauze si riscuri. obeitatea

Ce reactii produce in organism consumul de dulce?

Consumul de dulce declanseaza in organism numeroase reactii chimice si hormonale, actionand ca un stimul neuronal sau ca un drog ce determina dependenta. Dulcele duce la eliberarea de endorfine, substante care determina o stare de bine, calm si relaxare. El elibereaza dopamina si opioide, de unde dorinta noastra de a consuma din ce in ce mai mult si deznodamantul de deveni in timp dependenti.

Dulciurile sunt responsabile si de dereglarea nivelului de leptina, hormonul care transmite creierului ca este satul. Daca acesta ajunge sa fie afectat, vom avea in permanenta pofta de dulce si chiar senzatia de a nu fi satui, orice am manca.

Dulcele influenteaza nivelul glucozei din sange si preferat in cantitati mari poate conduce in timp la diabet zaharat. 

Consumul irational de dulce este ceva ce tine de genetica si de o chimie pe care ajungem sa nu o mai controlam in timp.

Cum inlocuiesc pofta de dulce?

Nu trebuie sa lasam consumul de dulce sa ne acapareze obiceiurile alimentare si sa ne afecteze viata si sanatatea. Pentru aceasta va trebui sa fim foarte constienti de implicatiile negative pe care excesul la aduce si sa tratam pofta cu o recompensa de alt tip.

Iata cateva sugestii:

  • Pentru a nu avea niciun fel de carente alimentare, precum cele de magneziu, zinc, siliciu, trebuie sa optam pentru o dieta cat mai echilibrata, din care sa nu lipseasca niciunul dintre nutrientii de baza. Trebuie evitate cat mai multe alimentele industrializate, foarte procesate.
  • Trateaza pofta de dulce doar cu fructe proaspete si sucuri naturale, fara adaos de zahar sau de alti indulcitori.
  • Nu sari peste masa si mananca doar cand ti-e foame. Foamea si lipsa de timp pentru o masa sanatoasa te pot determina sa recurgi la dulciuri pentru a suplini aportul de calorii.
  • Daca nu poti rezista tentatiei de ceva dulce, redu macar cantitatea si opteaza pentru dulciuri de cea mai buna calitate. Nu depasi in niciun caz cantitatea zilnica recomandata de zahar, respectiv 9 lingurite de zahar pentru barbati si 6 lingurite pentru femei.
  • Atunci cand pofta de dulce nu iti da pace, iesi la o scurta plimbare sau fa ceva care sa te implice total si care sa te faca sa uiti ca ai dorit asa ceva.
  • Consumul de dulciuri nu a rezolvat nicio problema. Daca esti stresat, ai o problema emotionala sau o stare de disconfort, fa o activitate care sa te recreeze, intalneste-te cu un prieten sau mergi la terapeut. 
  • Respecta pe cat posibil orele de somn. Oboseala te face sa-ti pierzi mult mai usor controlul si sa nu mai rezisti tentatie.
  • Nu mai cumpara si pastra in casa un sertar de dulciuri, in cazul in care ai asa ceva. Faptul ca ele sunt  acolo si tu stii de ele, te poate face sa uiti ce ti-ai propus.
  • Daca tot iti doresti sa mananci dulce, evita zaharul. Eu am facut ciocolata de casa care nu ingrasa.
ciocolata care nu ingrasa
Ciocolata care nu ingrasa

Cum ajuta Psiho-Dieta in inlocuirea poftei de dulce?

Cand alegi un stil de viata sanatos, din care nu lipseste o dieta echilibrata, din care sa faca parte toti nutrientii esentiali, tentatia si pofta de dulce nu iti va face niciodata rau.

Pentru a obtine rezultate si a nu mai avea de luptat cu tine si cu obiceiurile tale, trebuie sa analizezi care sunt de fapt cauzele care stau la baza comportamentului tau alimentar.  Daca acestea tin de sanatate, sunt de natura hormonala, genetica, psihologica sau de orice alt tip, pentru a reusi in efortul propus trebuie sa rezolvi mai intai problemele care stau la baza.

Psiho-Dieta este o metoda de regandi relația ta cu alimentele si de a reusi si sa pierzi in greutate pornid tocmai de la observarea si tratarea tuturor cauzelor care stau la baza si, obligatoriu schimbarea stilului de viata la modul general.

Doar astfel poate fi obtinut controlul si echilibrul de care ai nevoie pentru a nu te mai simti amenintat de niciun obicei sau tentatie si de a reusi sa te impaci cu tine si cu alimentatia ta.

Psiho-Dieta se bazeaza pe un stil de viata, in care sanatatea si echilibrul psihic sunt esentiale pentru a obtine  greutatea dorita si a o mentine pe termen lung.

Solutia propusa este una inteleapta si avantajoasa. Daca mananci tot ceea ce iti place si faci sa iti placa doar ceea ce este sanatos, nu vor mai exista tentatii si slabiciuni, nici inclusiv in ceea ce priveste pofta de dulce.

❤️❤️❤️

Simti ca pofta de dulce face parte din categoria obiceiurilor care iti saboteaza greutatea, adica este tocmai acel prag pe care nu resuseti sa-l depasesti singura?

Te pot ajuta. Te invit sa te inscrii in programul meu de slabit de grup unde vom aborda pe larg aceasta tema. Beneficiezi de solutii  personalizate pentru nevoile tale si te bucuri atat de sustinerea mea cat si a “colegilor” de grup, astfel incat sa te eliberezi, odata pentru totdeauna de aceasta povara.

Înscrie-te urmând programul de mai jos! 👇👇👇

RECOMANDARILE MELE

Niciun comentariu

Ce parere ai despre acest articol?

Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii

Newsletter

Aboneaza-te la ofertele noastre [yikes-mailchimp form="2"] Prin inscrierea la newsletterul nostru, sunteti de acord cu Temeni si Conditii, Confidentialitate si Politica Cookies.
Copyright © 2013 - 2021 Anca Alungulesei Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco [yikes-mailchimp form="1"]

Privacy Policy Settings