Telefon:

0748 232 029

Anca Alungulesei

anca-logo-final

Creatoarea PSIHO DIETEI,

Metoda prin care MINTEA conduce CORPUL

in procesul de SLABIRE


SPORTUL IN PROGRAMUL DE PSIHO DIETA

Contrar convingerii populare, pierderea în greutate nu necesită arderea caloriilor pentru a obține rezultate maxime. In programul de Psiho Dieta, cu cât iti odihnesti mai mult corpul și cu cât dormi mai mult, cu atât vei pierde mai mult în greutate.

Iata cateva dintre motive:

  • exercițiile fizice pot interfera cu obiectivul tau de a slabi. Aunci când corpul tău se află sub stresul excesiv pe care exercițiul fizic intens îl pune pe corp, nivelul de cortizol crește, determinând corpul sa intre într-un tip de „blocaj”, ceea ce poate duce la incapacitatea de a arde excesul de grasime. 
  • amestecul de combustibil al corpului tau din acest program nu este conceput pentru antrenamente fizice puternice deoarece iti lipseste glicogenul din mușchii, glicogen necesar pentru a putea efectua exerciții fizice intense.

Asadar, dacă în prezent practici cu regularitate exerciții fizice insa doresti sa intri in programul de Psiho Dieta pentru a slabi, recomandarea mea este sa reduci sportul, mai ales cel cardio si sa te limitezi la miscare lejera in aceasta perioada.

Sportul intens combinat cu starea de cetoza nutritionala

incetineste pierderea in greutate sau o oprește complet.

As vrea sa subliniez ca sa fie cat mai clar faptul ca, exercițiile fizice sunt extrem de importante pentru sanatatea noastra, din mai multe punte de vedere:

  • sanatate mintala
  • sanatate cardiovasculara
  • echilibru emotional
  • are efect anti-imbatrinere
  • mentinerea puterii musculare
  • pastrarea densitatii osoase
  • elimnarea toxinelor din organism (deorece sportul si miscarea misca limfa stagnanta).

DAR…pentru ca exista si un DAR…. persoanele care fac exerciții fizice in tipul programului de Psiho Dieta, mai ales in primele saptamani ale programului (adica în timpul pierderii active în greutate) ajung sa piarda, în medie cu 30%, mai puțină greutate decât persoanele care se odihnesc.

In unele cazuri chiar se stopeaza procesul de pierdere in greutate!

Din experienta personala iti impartasesc faptul ca, o parte din persoanele cu care am lucrat ajutandu-le sa slabeasca, si-au dorit ca, pe perioada programului, sa urmeze totusi si un plan de exercitii la sala. Cu antrenor persoanl sau fara.

Rezultatul final a fost urmatorul: unele persoane au slabit mai putin pana la finalul programului iar la alte persoane, dupa cateva saptamani de program, acul cantarului nu s-a miscat aproape deloc.

Probabil te intrebi si tu, de ce s-a intamplat acest lucru, cand in memoria colectiva exista convingerea clara ca, „pentru a slabi, ai nevoie de sport” sau ca „daca nu faci sport nu ai cum sa slabesti”.

Motivul pentru care se intampla asta, este că PSIHO DIETA nu este doar un program de slăbire este un program de vindecare si reconstructie celulara.

Planul alimentar din Psiho Dieta este un program care are ca scop scaderea inflamatiilor din organism si repararea celulelor si tesuturilor. Atunci cand se realizeaza toate acestea, corpul incepe sa isi „arda” propria grasime. Fara alte ajutoare si interventii.


MIT! „Consumul de energie (prin sport) arde caloriile”


Acesta este un mit care, in practica, nu funcționează. Imagineaza-ti ca 100% din energia ta este luata din ceea ce mananci zi de zi. Si din acesti 100% doar 15% poti arde prin exercitii fizice intense. Restul energiei este consumata pe metabolism si pe rata metabolica care, evident, nu are nicio legatura cu masa musculara. Cu cat corpul este mai sanatos cu atat metabolismul e mai rapid si consuma mai multa energie.

Metabolismul reprezinta toate procesele chimice care se desfășoară in interiorul corpului functionarea normala a organelor, repararea celulelor, digerarea alimentelor, respiratia. Intr-un cuvant, metabolismul  te menține în viata.

Toate aceste procese chimice necesită energie. Cantitatea minimă de energie necesară corpului tau pentru a realiza aceste procese chimice se numește metabolism bazal.

Metabolismul bazal reprezinta intre 40% si 70% din metabolismul total si difera de la persoana la persoana, in functie de sex, varsta, activitate zilnica.

Un “metabolism lent” semnifica, de fapt, un metabolism bazal mic.

Daca metabolismul tau este mai lent, cu modelul de alimentatie pe care ti-l propun in programul psiho dieta, acesta se va accelera si, pe langa arderea grasimilor vei creste si viteza metabolismului.

Hai sa mai revin putin la exerciții fizice: asa cum spuneam la inceput, modul în care exercițiul iti face să cresca masa musculara este că, de fapt, iti pui mușchii sub stres.

Ca sa obtii cresterea masei musculare prin sport intens, ceea ce provoci este stresarea fibrele mușchilor.  Apoi muschii devin  inflamati. Și pe măsură ce se vindecă și se repară, de fapt încep să crească în dimensiuni. Asadar, ceea ce se intampla de fapt, este ca, masa musculara o cresti marind procesul de inflamație din organism.

In momentul in care iti conduci corpul într-o stare antiinflamatoare, creezi o schimbare metabolică iar scopul programului, pentru a pierde in greutate intr-o maniera cat mai sanatoasa si naturala este ca al tau corp sa se vindece și să se repare cât mai mult posibil (în special in primele doua luni ale programului) nu sa se inflameze.

Pe perioada programului, corpul are nevoie să se odihnească, să se vindece și să se repare și inflamatia sa fie redusa cat mai mult posibil.

In concluzie, iata ce iti recomand sa faci pe perioada programului de psiho dieta (fac aceste recomandari deoarece stiu sigur ca dau rezultate):

  • sa TE ODIHNESTI cat mai mult (cu cat dormi mai mult, cu atat vei slabi mai mult)
  • sa NU PRACTICI SPORTURI INTENSE
  • sa te concentrezi pe planul alimentar si exercitiile de coaching pe care ti le pun la dispozitie (acestea sunt CHEIA in procesul de slabire sustenabil)
  • sa practici diverse tehnici de relaxare, cum ar fi yoga, în special yin yoga, meditația sau Qi Gong.

Din punctul meu de vedere, Yoga este ideala pentru meditatie, pentru intinderea muschilor, pentru relaxare, pentru concentrare si atentie. Insa, cel mai mare beneficiu al practicii yoga este faptul ca te ajuta sa iti  (re)conenectezi corpul cu mintea, lucru esential in reusita obiectivului propus: acela de a slabi. Conexiune minte-corp este necesara pentru a forma și a menține o relație sănătoasă cu mâncarea din farfurie si cu propriul tau corp. Fara aceasta conectare, totul este o munca zadarnica, este un punct in care vei reveni iar si iar si iar. Si nu cred ca asta iti doresti. Nu?:)

Dupa ce ajungi la greutatea optima (treci cel putin de de primele 2 luni de program0, revin cu informatii suplimentare despre sporturile pe care le recomand astfel incat sa ai parte de toate beneficiile pe care le aduce sportul in viata ta.

RECOMANDARILE MELE

Copyright © 2013 - 2020 Anca Alungulesei Designed & Developed by WebFuture

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul RawCoco

Privacy Policy Settings